Czwartek, 19 października 2017. Imieniny Michaliny, Michała, Piotra

Uwaga kierowco! Zima nadchodzi!

2016-10-31 13:45:54 (ost. akt: 2016-10-31 13:48:08)

Podziel się:

Przed zimą każdy kierowca w jakiś sposób przygotowuje swoje auto na nadchodzące warunki pogodowe. Śnieg, lód, mróz, drogi posypane solą – to wszystko sprawia, że kierowcom naprawdę ciężko przetrwać zimę. Paweł Kucharczyk z firmy Inter Auto opowie Państwu, jak zabezpieczyć samochód przed zimowymi usterkami.

Chyba każdy miał w zimę problem ze zwykłym dostaniem się do samochodu. Przy dużym mrozie zdarza się, że drzwi auta nie chcą się otworzyć. Aby uniknąć takich problemów powinno się przed sezonem zimowym pokryć uszczelki warstwą preparatu silikonowego, który zapobiega przymarzaniu. Ważne również, żeby wcześniej zaopatrzyć się w podstawowe produkty, które przydają się przez całą zimę, czyli odmrażacz i skrobaczkę.

Popularne opony wielosezonowe

Łagodne zimy stworzyły w Polsce możliwość używania opon wielosezonowych. Żadna opona wielosezonowa nie jest w pełni ani oponą letnią ani zimową. To kwestia kompromisu. Opony wielosezonowe oznaczane są jako opony zimowe. Czym różnią się one od opon zimowych? W praktyce opona zimowa jest przeznaczona do pracy w warunkach poniżej 5'C i wtedy jej parametry przyczepności są wyczuwalne np.: podczas ruszania na śniegu, hamowania na śniegu czy lodzie, na mokrych powierzchniach. Opona zimowa latem ma bardzo długą drogę hamowania, a opona wielosezonowa krótszą, dlatego, że łączy w sobie parametry opon zarówno letnich jak i zimowych. W przypadku samochodów używanych sporadycznie można zastosować rozwiązanie jakim są opony wielosezonowe.

Zlodowacenie

Jak uniknąć zamarznięcia płynu do spryskiwaczy? Należy przed mrozami dolać do niego specjalnego koncentratu. Dzięki temu zabiegowi unikniemy odmrażania zbiornika, a to bardzo istotne, ponieważ w niektórych przypadkach trzeba "rozebrać" samochód. Zwykle w przypadku zamarznięcia płynu w zbiorniku uszkodzeniu ulega pompka do spryskiwaczy, dlatego ważne jest, aby temu zapobiegać. Wlanie koncentratu sprawi, że płyn nie zamarznie w temperaturze nawet do -15'C (w zależności od proporcji koncentrat-płyn). Zimowy płyn do spryskiwaczy zazwyczaj ma temperaturę zamarzania do -20'C, ale są również takie, których temperatura zamarzania to nawet -40'C, -50'C. Stosuje się je głównie w krajach skandynawskich, gdzie zimą temperatura potrafi oscylować w tych granicach.

Korodowanie

Zabezpieczenie samochodu przed korozją jest zależne od producenta, ale także od wieku danego samochodu. Jeśli ktoś chciałby zabezpieczyć samochód przed szkodliwym działaniem soli stosując zawczasu odpowiednie środki lepiej, żeby zrobił to dużo wcześniej, najlepiej latem, kiedy jest sucho i warunki są sprzyjające. Środków zabezpieczających samochód przed korozją jest bardzo wiele. Ich wybór powinien być oparty o miejsce jego zastosowania (wewnętrzny lub zewnętrzny).

Zadbajmy o zdrowie

Przed zimą dobrze wymienić filtry przeciwpyłkowe. Większość kierowców nie robi tego regularnie, a wpływa to na jakość wdychanego w samochodzie powietrza. Także powinno się zadbać o klimatyzację. Ona pełni nie tylko rolę "chłodzącą", ale o czym niewiele osób wie, że podczas zimy pełni ona rolę osuszająca. Włączenie klimatyzacji zimą sprawia, że powietrze wchodzące do samochodu staje się suche, szyby nie parują. Klimatyzacja owszem, schładza powietrze w samochodzie, ale przy niskich temperaturach nie jest to w ogóle odczuwalne.

Sprawdź swoje auto przed zimą

Graniczną głębokością bieżnika w oponach zimowych są 4 mm, poniżej tej wartości uznaje się oponę za zużytą. Nie ma ona wtedy już tych parametrów, które posiadała fabrycznie. Na stacji diagnostycznej powinno się sprawdzić sprawność hamulców, ustawienie świateł. Podczas opadów śniegu widoczność jest bardzo utrudniona, dlatego powinno się zadbać o dobre oświetlenie, które nie będzie oślepiało innych kierowców, ale równocześnie poprawi nasz komfort widzenia. Warto zwrócić również uwagę na wycieraczki. Powinny idealnie przylegać do szyby.
Podczas zimy częstym problemem jest także odpalanie samochodu. Można wcześniej sprawdzić stan naładowania akumulatora, jego wydajność. W zimie pobór prądu znacznie się zwiększa, stąd problemy z uruchomieniem samochodu.

Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB