W ramach warsztatów dziennikarskich przeprowadziłyśmy sondę w Szkole Podstawowej nr 2 w Przasnyszu, pytając naszych kolegów i koleżanki czym jest dla nich szkoła marzeń. W ankiecie wzięło udział blisko 100 uczniów z klas VII i VIII. Wyniki sondy wielokrotnie nas zaskoczyły, zarówno pozytywnie, jak i negatywnie i pozwoliły nam poznać problemy i potrzeby naszych kolegów i koleżanek. Posłuchajcie odpowiedzi.
Szkoła naszych marzeń to szkoła, w której można porozmawiać z nauczycielami o wszystkim. O naszych pasjach, wątpliwościach, problemach takich jak: zdrowie psychiczne, zachowania uczniów i atmosfera w klasie. Pragniemy sobie wzajemnie ufać i mieć wychowawców, którzy będą starali się nas zrozumieć i być po naszej stronie.
Szkoła naszych marzeń to miejsce bez hejtu, tolerancyjne i otwarte na każdego. Zdajemy sobie sprawę, że w dobie Internetu, hejt stał się, niestety, czymś powszechnym. Według badań Rzeczypospolitej z 2019 r. nawet co trzeci uczeń w polskiej szkole padł kiedyś ofiarą cyberprzemocy. Wiąże się to z tym, że niektórzy z nas sobie z tym nie radzą i czasami może to prowadzić do tragedii. W szkole naszych marzeń walczymy z hejtem i każdym przejawem agresji, nie obrażamy swoich kolegów i koleżanek, nie wyśmiewamy się z naszych słabości, nie oceniamy, natomiast zauważamy tych, którym idzie gorzej w nauce. Ciekawe spotkania z psychologami i specjalistami mogą pokazać nam, jak się bronić przed hejtem oraz jak mu przeciwdziałać.
W szkole naszych marzeń znajduje się dobrze wyposażony sklepik (bufet) z przystępnymi cenami dla wszystkich, w którym nie brakuje ciepłych posiłków, herbaty, owoców, stolików z krzesłami przy których można spędzić czas w trakcie szkolnej przerwy. Z naszej ankiety wynika, że lubimy spędzać ze sobą czas, jednak wielu z nas potrzebuje miejsca, gdzie może się wyciszyć, dokończyć pracę domową, czy zrobić ksero .
Szkoła naszych marzeń to różnorodne zajęcia pozalekcyjne. Wielu z nas chętnie wzięłoby udział w kursach tanecznych, nauce śpiewu, warsztatach teatralnych, czy w zajęciach rozwijających sportowe pasje.
W trakcie pracy nad artykułem w naszych głowach zrodził się pomysł, że fajną ideą mogłoby być stworzenie szkolnego radiowęzła. Za jego pomocą moglibyśmy puszczać muzykę, która umilałaby nam czas przed stresującą lekcją, przekazywać szybko ważne informacje o zmianach i zastępstwach jakie są przewidziane na dany dzień oraz co będzie się działo w szkole przez najbliższe dni.
W szkole naszych marzeń ocena z religii nie jest najważniejsza. Ważna jest rozmowa o wierze i naszych wątpliwościach, o rodzinie, Bogu i naszych wartościach. Jesteśmy ciekawi świata i chcielibyśmy poznać inne kultury.
W szkole naszych marzeń poza przedmiotami obowiązkowymi, chcemy uczyć się umiejętności, które przydadzą nam się w życiu dorosłym, takich jak napisanie listu motywacyjnego, zarządzanie własnymi pieniędzmi, stworzenie CV, założenie konta, wypełnienie dokumentów w urzędach, zakładanie firmy.
Nasza ankieta daje wiele do myślenia i otwiera pole do dyskusji, zarówno nam, nauczycielom i dyrekcji naszej szkoły.
IP, Róża Wiśniewska
Julia Sawczenko
Martyna Makowska
Julia Makowska
Fot. SP2 Przasnysz
W ramach programu „Potencjały – nowe formy kapitału społecznego w gminie miejskiej Przasnysz” prowadzone są warsztaty dziennikarskie dla młodzieży. Na nich młodzi przasnyszanie poznają tajniki zawodu dziennikarza, a także sami zbierają materiał i przygotowują publikację. Dziś w ramach współpracy, na łamach Kuriera Przasnyskiego pojawia się ich druga publikacja. Tym razem dotyczy ona szkoły marzeń według przasnyskich uczniów. Zapraszamy do lektury. Projekt realizowany w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Zapisz się na darmową prenumeratę Kuriera Przasnyskiego!