wtorek, 28 listopada, 2023
Polecamy

Jak poprawić SEO?

Samo posiadanie strony internetowej nie wystarczy. Trzeba wiedzieć, jak wyróżnić się na tle konkurencji. Z pomocą przychodzi optymalizacja SEO. Jak istotna jest dla biznesu? W jaki sposób pomaga poprawić widoczność firmowej strony internetowej? Na te i inne pytania odpowiedzi poznasz w artykule!

Co wpływa na pozycję strony WWW w Google?

W dobie Internetu każdy przedsiębiorca chce, aby jego witryna zajmowała topowe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Dlaczego jest to tak ważne? Internauci rzadko kiedy decydują się na odwiedzanie witryn, które plasują się na drugiej lub trzeciej podstronie wyszukiwarki. Zwykle znajdują oni to, czego potrzebują w pierwszych dziesięciu wynikach – każde kliknięcie przekłada się na wzrost ruchu na stronie i ewentualną konwersję, czyli np. zakup produktów w przypadku sklepów e-commerce.

W celu poprawy swojej widoczności, właściciele firmowych stron internetowych optymalizują je pod kątem SEO. Na cały proces składa się szereg działań, zarówno w obrębie samej witryny jak i poza nią, których celem jest przystosowanie jej do wymagań narzuconych przez algorytmy Google. Strona WWW najbardziej zbliżona do wytycznych będzie miała większą szansę na uzyskanie topowej pozycję w wynikach wyszukiwania – zostanie ona uznana za wartościową dla internautów.

FILM – Jak poprawić wyniki w Google?

Jak poprawić SEO swojej witryny?

Duża widoczność w sieci to nie tylko większa sprzedaż – to także większa rozpoznawalność i budowanie renomy firmy. Jeśli pojawiasz się na pierwszych pozycjach w Google, dla odbiorców jest to sygnał, że dostarczasz im chociażby wartościowych treści. To świetny sposób na budowanie zaufania wśród potencjalnych klientów. Na jakie elementy witryny zwracają uwagę roboty Google, które oceniają jej wartość? Są to m.in.:

  • unikalne treści

Profesjonalne treści to jeden z głównych, a tym samym najważniejszych elementów, które wpływają na pozycję strony WWW w wynikach wyszukiwania. Teksty na stronie, niezależnie czy będą to opisy produktów, czy artykuły blogowe, powinny zawierać słowa kluczowe dopasowane do najczęstszych zapytań internautów. Dla zachowania lepszej struktury zaleca się również stosowanie nagłówków (H1, H2, H3). Ważne jest także używanie języka korzyści (zachęcanie odbiorcy do zapoznania się z ofertą firmy).

  • User Experience (UX)

User Experience, to zbiór wrażeń, jakich doświadcza użytkownik podczas interakcji z witryną. Jeśli chcemy, aby odbiorca chciał zostać na niej dłużej, musimy zadbać o to, aby jej podstrony szybko się ładowały. Co więcej, strona WWW powinna być stabilna wizualnie. Warto wspomnieć także o stosowaniu CTA (call to action), takich jak ‘’Kup Teraz’’, ‘’Przejdź dalej’’, które znacząco ułatwiają ścieżkę zakupową.

  • wartościowy profil linkowy

Link building polega na budowaniu sieci linków prowadzących do optymalizowanej strony WWW. Odnośniki powinny znajdować się na szanowanych i tematycznych forach, czy też portalach. Jeśli profil linkowy jest wystarczająco rozbudowany i zróżnicowany, będzie generował duży ruch na stronie, co przełoży się na wskaźniki sprzedaży.

  • proste adresy URL

Adresy URL prowadzące do podstron danej witryny powinny być proste, zwięzłe oraz zawierać dopasowane słowa kluczowe. To one umożliwiają robotom Google lepsze zrozumienie zawartości witryny.

  • właściwe metadane

Metadane to swego rodzaju wizytówka strony internetowej. Meta tytuł oraz meta opis to pierwsza rzecz, jaką widzą internauci podczas przeglądania wyników wyszukiwania. Należy pamiętać więc, aby zawierać w nich same najważniejsze informacje, dotyczące tego, co znajduje się na danej podstronie.

  • certyfikat SSL

Bezpieczeństwo strony internetowej jest szczególnie istotne. Internauci preferują przeglądanie witryn, które gwarantują bezpieczeństwo przesyłanych danych. Co więcej, Google chętniej poleca odbiorcom witryny, które są zabezpieczone certyfikatem SSL. Chroni on je przed atakami hakerów i złośliwym oprogramowaniem.

  • responsywny design

W obecnych czasach coraz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych takich jak tablety i smartfony. Dla właścicieli witryn oznacza to jedno – strony internetowe wyświetlają się w różnych rozdzielczościach, więc jeśli chcemy, aby odbiorca z przyjemnością użytkował z danej strony WWW, musimy zadbać o jej responsywny design.

  • zoptymalizowane grafiki i zdjęcia

Grafiki i zdjęcia na stronie powinny mieć możliwie najwyższą jakość, być dopasowane tematycznie oraz zawierać odpowiednie atrybuty w postaci opisów ALT. Dzięki nim Google lepiej rozumie tematykę strony WWW, co może wpłynąć pozytywnie na jej pozycję w wynikach wyszukiwania.

  • szybkość ładowania

Z uwagi na dużą konkurencyjność na rynku, koniecznie trzeba zadbać o szybkie ładowanie podstron witryny. Jeśli odbiorca będzie musiał długo czekać na załadowanie wszystkich elementów na stronie, szybko zrezygnuje z jej przeglądania i wejdzie w kolejny wynik w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie stron WWW – kto się tym zajmuje?

Proces optymalizacji SEO może być długi i wymaga wiedzy z zakresu marketingu, budowania stron internetowych. Co więcej, trzeba być na bieżąco z wytycznymi Google – nadążanie za najnowszymi trendami i zmianami w jego algorytmach to podstawa, która pozwala na uzyskanie wysokiej pozycji w wyszukiwarce internetowej. Jeśli nie wiesz, jak się za to zabrać bądź nie masz zwyczajnie czasu, najlepszym rozwiązaniem będzie podjęcie się współpracy z WeNet. Dlaczego?

Na samym początku współpracy otrzymasz wsparcie dedykowanego opiekuna. To on, w oparciu o bezpłatny audyt SEO, wykona plan działania, na podstawie którego zespół specjalistów rozpocznie optymalizację Twojej strony internetowej. Zadbają oni o każdy, nawet najmniejszy szczegół, dzięki czemu będziesz miał pewność, że spełni ona wszystkie wymogi wyszukiwarki internetowej Google. Pamiętaj jednak, że na efekty podejmowanych przez specjalistów działań trzeba będzie poczekać, ale warto być cierpliwym!

Twoja konkurencja już pracuję nad optymalizacją swojej witryny, więc nie zostawaj w tyle! Już dziś wejdź na WeNet.pl i skorzystaj z bezpłatnego audytu SEO. Lada moment będziesz mógł podziwiać stronę internetową swojej firmy w topowych wynikach Google!

______________________________________________________________________

meta title:

SEO, czyli pozycjonowanie stron WWW – w jaki sposób je poprawić?

meta description:

Jak duże znaczenie dla biznesu może mieć pozycjonowanie firmowej strony internetowej? Jeśli jesteś przedsiębiorcą, powinieneś poznać odpowiedź na to pytanie już dziś!