Mobilny Urzędnik, czyli władze Miasta i Gminy Chorzele wychodzą potrzebujących tego mieszkańców

n

 

Urząd Miasta i Gminy w Chorzelach brał udział w projekcie i uzyskał certyfikat „ Mobilny Urzędnik. Poprawa dostępności i usług publicznych dla mieszkańców o szczególnych potrzebach”. Usługa ta w tutejszym urzędzie funkcjonować będzie od stycznia 2022 roku, która ma na celu likwidację barier dla osób niepełnosprawnych w załatwianiu spraw urzędowych. Usługa „Mobilny Urzędnik” jest bezpłatna.

Uprawnionymi do skorzystania z programu „ Mobilny Urzędnik” są osoby fizyczne posiadające pełną zdolność do czynności prawnych o znacznym stopniu niepełnosprawności, którzy z powodu niepełnosprawności lub wieku mają ograniczenia w poruszaniu się w stopniu uniemożliwiającym samodzielną wizytę w Urzędzie Miasta i Gminy w Chorzelach.

Dodatkowym warunkiem bezpośredniej pomocy i wsparcia pracownika Urzędu Miasta jest obiektywny brak możliwości osobistego stawiennictwa w Urzędzie, a także o ile charakter sprawy na to zezwala – brak możliwości wsparcia i pomocy osób najbliższych oraz udzielenia pełnomocnictwa.

W ramach programu realizowane są niżej wskazane wsparcia: złożenie wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów, złożenie wniosku o ustalenie numeru porządkowego nieruchomości złożenie informacji o gruntach, złożenie informacji o lasach, złożenie informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych
oraz złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Aby skorzystać z usługi Mobilnego Urzędnika należy dokonać zgłoszenia: telefonicznie dzwoniąc do sekretariatu Urzędu pod numer telefonu 29-751-65-40 w godzinach funkcjonowania Urzędu Miasta i Gminy tj. od 7.30- 15.30 lub wysyłając wiadomość e-mail ze zgłoszeniem sprawy na adres: sekretariat@chorzele.pl

W zgłoszeniu należy wskazać przedmiot sprawy, a także podać imię i nazwisko oraz adres i numer telefonu do kontaktu. Pracownik przyjmujący zgłoszenie w sprawie Usługi Mobilny Urzędnik przeprowadzi wstępną rozmowę z osobą zgłaszającą chęć skorzystania z usługi mobilnej, po czym przekieruje rozmowę do osoby odpowiedzialnej merytorycznie za wykonanie usługi.

Klient podczas rozmowy telefonicznej zostanie poinformowany o tym, że jego dane osobowe będą przetwarzane, a podczas wizyty u Klienta zostanie podpisana Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dla osób korzystających z usługi „Mobilny Urzędnik”.

Przedmiotowa informacja będzie zawierała również oświadczenie, o tym, że Klient: wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby skorzystania z usługi „Mobilny Urzędnik”, zapoznał się z klauzulą informacyjną o przetwarzaniu danych osobowych, jest osobą upoważnioną do skorzystania z bezpłatnej usługi „Mobilny Urzędnik” na podstawie §3 Regulaminu pracy „Mobilnego Urzędnika” w Urzędzie Miasta i Gminy w Chorzelach.

– Pracownik odpowiedzialny merytorycznie za sprawę skontaktuje się z mieszkańcem, udzieli wszelkich wyjaśnień w związku ze zgłoszeniem osoby zainteresowanej daną usługą oraz umówi termin wizyty. Wizyty odbywają się w każdy roboczy wtorek w godzinach od 10.00 do 14.00, chyba, że z przyczyn obiektywnych realizacja wsparcia w tym czasie nie jest możliwa, wówczas ustala się inny termin. W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie uprawnionego, wsparcie nie może zostać zrealizowane we wcześniej ustalonym terminie, uprawniony jest obowiązany do odwołania zgłoszenia najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień wyznaczonej wizyty jeżeli zaś usługa Mobilnego Urzędnika nie może być zrealizowana z przyczyn leżących po stronie Urzędu Miasta i Gminy w Chorzelach, Klienci będą o tym informowani telefonicznie nie później niż 2 godziny przed ustalonym terminem usługi – mówi Beata Szczepankowska, Burmistrz Miasta i Gminy Chorzele.

IP, UMiGCh

Zapisz się na darmową prenumeratę Kuriera Przasnyskiego!