Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Polityka Prywatności    ROZUMIEM

REKLAMA

Slider

Prace nad budową linii kolejowej nr 35 Ostrołęka – Chorzele idą pełną parą

Prace na budową trasy kolejowej nr 35 Ostrołęka – Chorzele trwają cały czas. Obecnie wykonywane są w miejscowości Parciaki – Stacja w gminie Jednorożec. Na zdjęciach wykonanych 1 kwietnia 2021 roku widać podtorze w fazie przygotowań, odświeżony i utwardzony wykop oraz przygotowane betonowe podkłady do przytwierdzania szyn.

Starosta Przasnyski Krzysztof Bieńkowski po raz kolejny wizytował teren budowy inwestycji, o którą zabiegał w rozmowach z PKP PLK, Ministrem Infrastruktury oraz Marszałkiem Województwa Mazowieckiego. W efekcie rozmów został zaproszony do Ostrołęki na podpisanie umowy, zawartej w dniu 26 lipca 2019 roku pomiędzy przedstawicielami PKP Polskie Linie Kolejowe S.A i Pomorskim Przedsiębiorstwem Mechaniczno – Torowym sp. z o. o. Umowa na realizację nieczynnego od 21 lat odcinka kolejowego Ostrołęka-Chorzele opiewa na 314,7 milionów złotych. Prace wesprze również Unia Europejska dzięki Regionalnemu Programowi Operacyjnemu.
Dzieje się nie tylko na terenie powiatu przasnyskiego. 17 lutego bieżącego roku rozpoczęły się prace nad przebudową mostu kolejowego w Ostrołęce, by już 2 marca przystąpić do jego rozbiórki. W konsekwencji trasa kolejowa łącznie z przeprawą w ciągu linii kolejowej numer 35 Ostrołęka-Chorzele przejdą gruntowną rewitalizację. Z kolei 6 marca lokalne ostrołęckie media donosiły o dużych pracach prowadzonych na początku linii 35. Tereny dworca PKP (osiedle Stacja) w Ostrołęce przechodzą przebudowę obiektu wraz rewitalizacją przyległego terenu. Ponadto projekt zakłada budowę rozwijającego kreatywność Multicentrum, Centrum Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych, a także remont drogi dojazdowej.
Przypomnijmy, że modernizacja linii kolejowej nr 35 Ostrołęka-Chorzele to niezwykle istotna inwestycja, która ma przyczynić się do rozwoju ekonomicznego północnej części województwa mazowieckiego. Na całej trasie wycinane są drzewa i krzewy w obrębie terenu kolejowego, usunięto większość starych szyn i podkładów, a na placach budowy gromadzone są materiały budowlane. Ułożony nowy tor, pozwoli pociągom pasażerskim na jazdę z prędkością 120 km/h, a towarowym z prędkością 80 km/h. Dzięki modernizacji podróżni wygodniej wsiądą do pociągów z przebudowanych stacji: Ostrołęka, Grabowo, Jastrząbka, Chorzele oraz przystanków Nowa Wieś Kościelna, Zabiele Wielkie, Parciaki, Olszewka.

 

IP, SPP

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Reklama

Slider